Onze kantoren blijven momenteel gesloten

Hulp bij het invullen van de belastingaangifte 2020

In mei en juni hebben we telefonisch ongeveer 280.000 belastingplichtigen geholpen met het invullen van hun belastingaangifte.

Deze hulp is nu beëindigd. Het is niet meer mogelijk om uw aangifte te laten invullen: noch per telefoon, noch in onze (momenteel gesloten) kantoren.

Hebt u uw aangifte nog niet ingediend? U kunt dit nog op andere manieren doen:

  • Dien zelf uw aangifte in via MyMinfin (Tax-on-web) tot en met 16 juli 2020.
  • Laat uw aangifte indienen door een mandataris (boekhouder … ) tot en met 22 oktober 2020.
  • U kunt ook nog altijd een papieren aangifte indienen. De termijn daarvoor liep echter af op 30 juni 2020 waardoor uw aangifte als laattijdig zal worden beschouwd.
     

Het document met de meegedeelde gegevens ontvangen en het verzenden van de aangifte vervolledigen

Ik heb mijn aangifte laten invullen via telefoon. Wat moet ik vervolgens doen?

U zal u per post  een document (PDF, 221.43 KB) ontvangen met de meegedeelde gegevens via telefoon (dit kan enkele dagen duren).

Als uw gegevens correct en volledig zijn, moet u dat document ondertekenen en terugsturen naar het aangegeven adres. U kunt uw aangifte ook opsturen via MyMinfin (Tax-on-web).

Als uw gegevens niet correct of onvolledig zijn, moet u het nummer bellen dat op het document staat. U kunt uw aangifte ook aanpassen via MyMinfin (Tax-on-web).

U hebt na de datum van verzending door de post twee weken de tijd om te reageren.

Zolang u het document niet hebt teruggestuurd (of Tax-on-web niet hebt gebruikt), is de verzending van uw aangifte niet compleet.